Komut Bloğu | Bölüm 2

GpnWgN Komut Bloğu | Bölüm 1

Komut bloğunun mantığını sanırım geçen bölümde anlatabildim. Bu sefer bir kaç komutu göstereceğim. Dikkatli okuyup, anlamaya çalışınız. Bu arada “/” işaretini yazmak zorunda değilsiniz. Ben komut olduğu belli olsun diye yazdım. Ayrıca “<>” işaretlerini hiçbir komutta dikkate almayın.

***Önemli: Bunlar komut blokları için! 😀

-Oyun Biçimi [Klasik] [gamemode]

Oyuncunun oyun biçimidir. Neredeyse Minecraftdaki her şeyi etkiler.

/gamemode <oyuncu_takma_adı> <değer>

Oyun Biçimi Değerleri:

*”0” Hayatta Kalma Biçimi – Sınırlı kaynaklarınız var ve belli bir canınız var.

*”1” Yaratıcı Biçimi – Her şey sınırsız (canınız dahil). İstediğinizi yapın.

*”2” Macera Biçimi – Hayatta Kalma ile aynı fakat herhangi bir blok kıramazsınız (yumuşak bloklar diye adlandırdıklarımız hariç; cam, meşale, yaprak…).

*”3” İzleyici Biçimi – Tamamen farklı bir kafa. Yaratıkların gözünden oyunu izleyebiliyorsunuz. Oyuna etki edemezsiniz. Sadece diğer oyuncuları gözetlersiniz.

 

-Oyun Kuralları [gamerule]

Oyunun kurallarıdır. Oyunun işleyişini değiştirir. Bu da neredeyse Minecraft’daki her şeyi etkiler.

/gamerule <oyun_kuralının_ismi> <değer>

Oyun Kuralları – Değerler – Standart Değerler:

(“true” açık, “false” kapalı anlamına geliyor)

*”commandBlockOutput” – “true” veya “false” – “true

Komut bloklarının çalıştıktan sonra bir geri bildirim göstermesini (yalnızca yetkililere) açıp kapar.

*”doDaylightCycle” – “true” veya “false” – “true

Güneşin hareket etmesi yani zamanın akmasını kapatıp açar. (Bitkilerin büyümesi, fırınların pişirmesi gibi şeyleri dondurmaz.)

*”doEntityDrops” – “true” veya “false” – “true

Varlık olan ama yapay zeka olmayan (kartopu, vagon, tabela…) şeylerin kırılınca (ölünce) eşya olarak düşmesini açıp kapatır.

*”doFireTick” – “true” veya “false” – “true

Ateşin ortaya çıkmasını ve yayılmasını engelliyor. (çakmaklar hariç)

*”doMobLoot” – “true” veya “false” – “true

Ölen yapay zekaya sahip varlıkların (iskelet, örümcek, domuz…) ölünce eşya düşürmesini kapatıp açar.

*”doMobSpawning” – “true” veya “false” – “true

Yaratıkların normal olarak ortaya çıkıp çıkmamasını ayarlar. (yumurtalar ve “spawner” dediğimiz yaratık oluşturan bloklar hariç)

*”doTileDrops” – “true” veya “false” – “true

Bir blok kırılınca (uygun şartlarda; taşı bir kazma ile kırmak vs.) eşya olarak düşüp düşmemesini ayarlar.

*”keepInventory” – “true” veya “false” – “false

Bir oyuncunun envanterinin yere dökülmesi, deneyim seviyesinin yok olması gibi şeyleri açıp kapar.

*”logAdminCommands” – “true” veya “false” – “true

Yetkisi olan oyuncuların girdikleri komutların geri bildirimlerinin sunucu girdilerinde gözüküp gözükmemesini ayarlar.

*”mobGriefing” – “true” veya “false” – “true

Oyuncular dışında blok kıran veya blokların değişmesini sağlayan varlıkların bunları yapıp yapmamasını ve yerden eşya alabilen varlıkların (oyuncular hariç) bunu yapıp yapmamasını belirler. (örnek; creeperların blokları patlatması, köylülerin yerden eşyaları toplaması (hani 1.8 çiftçi köylü geldi ya))

*”naturalRegeneration” – “true” veya “false” – “true

Oyuncuların yeterli doygunlukları varsa canları dolar. Fakat bu kural can dolumunu kapatıp açıyor. Gördüğünüz gibi standart olarak “true” yani can dolumu normalde açık.

*”randomTickSpeed” – herhangi bir doğal sayı3

Oyundaki “chunk” (yığın, büyük ve tam parça vs. anlamlarına gelir) dediğimiz 16x16x16 olan bölgelerin yüklenme hızını belirler. Ama buna her blok takmaz. Buzların erimesi, odunu kesilmiş yaprakların yok olması, bitkilerin büyümesi vesaireyi etkiler. Fazla işe yarar bir şey değil. Hem abartınca oyununuz çökebiliyor (denendi).

*”reducedDebugInfo” – “true” veya “false” – “false

Hata ayıklamayı açıp kapatır. [İşe yaramaz! Yani gereksiz. :D]

*”sendCommandFeedback” – “true” veya “false” – “true

Kullanılan komutların geri bildirim göndermesini sağlar. (yetkililere/yöneticilere) (komut blokları dahil)

**********

Belki bu komutlar sizin için tanıdıktır. Fakat bilmeyenler var. Nedense bu iki komut çok zamanımı aldı. 500 kelimeye dayandı bu yazı (çok fazla karakter ediyor :D).

Etiketler:
, , ,

Eklenme:
24 Aralık 2014

Bu yazı tarafından yazıldı.

Üç yıldır Minecraft oynuyor ve bir yıldır mod yazıyorum. Kızıl taş ve komut blokları hakkında da çok şey bilirim.

Twitter'dan Takip Et

  1. Yiğit Alp Eren

    Bilmeyenler için yararlı.

  2. Centeglassered

    Arkadaşlar, diğer bölüme /title ve /tellraw’a geçmek istiyorum. Bir harita için çok önemli iki komut.

  3. Berkay Doğançay

    Verdiğin bilgi için teşekkürler… peki Yıldırım düşürme hakkında bir komut biliyormusun ? duyduğuma göre /Thor diye bir komutu varmış ama hiç çalışmadı 🙂

Bir yorum yaz